יום בחייו של כותב תוכן

זמן קריאה: 16 דקות

כותבי תוכן כל הזמן מתלוננים! הם אומרים "שאין להם זמן לשום דבר", "שהלקוחות מטריפים להם את השכל", "ושלא משלמים להם מספיק…" אבל בחייאת! רוב כותבי התוכן שאני מכיר מטיילים עם הכלבים שלהם עד שעות הצהריים, אם הם בכלל מתעוררים לטיול… או שהם מתרגלים יוגה בזמן שאחרים מחרפים את נפשם בפקקי ישראל הנעימים.

זה נורא מצחיק ועכשיו ברצינות – למה כותבים כל כך לחוצים? לצד היוגה והטיול בגינה הציבורית, יש לא מעט לחץ על איש מקצוע זה, משום שעליו לספק את המקסימום באמצעות מילים, בעוד שהמשפטים שהכותב מייצר חייבים להיות קולעים, קולחים, ומדויקים. אז איך מבלה כותב כזה את יומו? בואו נתחיל מהרגע שהוא פותח את העיניים עד השנייה שבה הוא מוצא את המשפטים הנכונים ביותר עבור הלקוח שלו.

יומו של כותב התוכן – מהו סדר היום?

תמיד רציתם לדעת מהו סדר היום של כותב התוכן שלכם? למה הוא מסנן אתכם כל פעם מחדש? (בהומור כמובן :]) זה יכול להיות מעניין אתם בטח שואלים. אל תצפו ליותר מידי, מדובר בסדר יום שגרתי כמו כל עצמאי אחר רק עם תובנות אחרות. אני אגלה לכם סוד קטן, אני אדם סקרן, ולכן לפני שכתבתי את הבלוג, בדקתי עם כמה מחברי שעוסקים בתחום התוכן מה סדר יומם. ע"פ המסקנות, רובם מחלקים את היום באופן דומה. הנה מערכת השעות האופיינית:

07:00-08:00 – עדיין במיטה…

צריכים תוכן איכותי? במחיר טוב?

מלאו את הפרטים מטה, ואחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית.

בשעות אלה הכותב מתהפך לצד השני של המיטה. הוא הלך לישון אתמול בשתיים בלילה אחרי דייט עם מסכת קורונה, דייט שביאס לו את הצורה. כעת קצת קשה לו לקום. אבל הוא עושה זאת בכל אופן.

08:00-09:00 – מקלחת ארוכה מאוד

במקלחת, בעודו מתאושש, כותב התוכן בדיוק מנסה להבין איך יראה סדר היום שלו שכולל לא מעט הפסקות מול המקרר. בין היתר הוא צריך לספק תוכן לקידום אתרים, כתבה עיתונאית לבלוג, ושאר הגיגים שהוא עדיין לא מבין כיצד יגבש אותם לצורה של כתבות עיתונאיות טובות או בלוג משובח.

09:00-10:00 – אימון בחדר כושר…

כותבים, קופירייטרים, עיתונאים ושאר אנשי המילה כתובה, חייבים לייצר אנדורפינים בגופם, כדי להעלות את מצב הרוח. ואין כמו אימון טוב כדי להכניס את האדרנלין לגוף. אחרי שעה של אימון ספורטיבי וקפה של ארומה – הם יוצאים בחזרה אל המשרד, או אל חלל העבודה הביתי כדי להתחיל במלאכה.

10:00-14:00 – איך לעזאזל אני מתחיל לכתוב?!

המחשב נפתח. כעת מתחילים לכתוב באמת. יש כבר רשימה של מאמרי SEO שצריך להשלים וכותב התוכן עוסק בזה בשלב הראשון. לאחר מכן הוא יעבור לכתיבת דפי נחיתה, דפים לאתר אינטרנט, כתיבת ניוזלטר, כתיבת תוכן מקצועית ומעודנת, וכמובן עריכה לשונית והגהה. מפעם לפעם, יש גם כתבות לעיתון ואפילו בלוג אישי שצריך לתחזק. מעת לעת, בין מאמר למאמר, הכותב עושה הפסקות, ושוב חוזר לעבודה…

14:00-14:30 – אוכל, קדימה אוכל!

"הצבא צועד על קיבתו" אמר המצביע נפוליאון בונפרטה, וכך גם איש התוכן המודרני. הוא חייב לאכול כדי לעבוד. לפעמים מדובר באכילה רגשית – אבל זה כבר נושא אחר… אחרי שהוא תוקע שניצל בפיתה, או שווארמה עסיסית במיוחד, הוא חוזר עייף למחשב. אבל עדיין יש לו מגוון משימות על הפרק, ואף אחד לא יעשה זאת מלבדו.

14:30-16:30 – פוש אחרון…

כעת, יש שעתיים לסיים את העבודה. הכותב סיים לפחות 6 מאמרים, שלח את הבלוג לפרסום, כתב ללקוח החדש הצעת מחיר לכתיבת תוכן, וביצע את כל משימותיו. עכשיו הוא רוצה לצאת החוצה כדי לחפש השראה.

16:30-18:00 – טיול עם הכלב

מרבית הסופרים, הכותבים, ואנשי היצירה אוהבים בעלי חיים משום שהם נורא רגישים. שעות אחה"צ מתאימות לטיול עם הכלב. בשבילים ובגינה הציבורית הם פוגשים בעלי כלבים אחרים וכך מדסקסים את יומם. כותב התוכן אוהב להתלונן על כמה שהיה לו יום קשה, כי לא קל להבין מה המילים השיווקיות הנכונות עבור כל מוצר או שירות שהוא צריך לכתוב עליהם. ובוא נהיה לרגע אמיתיים, מדובר באמת בעבודה קשה, אינטנסיבית, ולפעמים קצת מעייפת.

18:00-22:00 – ארוחת ערב ובעיקר בהייה במסכים

כעת, הכותב עושה מה שרוב הישראלים עושים בשעות אלה: בוהים במסכי הטלוויזיה, הנייד האהוב, תוכניות הטלוויזיה, או עוסקים במקלחות של הילדים. אחרי ארוחה קלה הוא ישן, אלא אם מדובר ברווק או רווקה שיוצאים בשעות האלה אל הברים. אני אישית הולך לישון, חוץ מיום חמישי… אז אני מזדהה עם זה.

סדר היום של כותב תוכן כזה או אחר יכול להיות שונה קצת, לרוב הכותבים זה סדר היום האידיאלי ביותר, או לפחות כזה שהם חולמים עליו. כעת, אני רוצה לחשוב קצת עליכם, איך אתם תוכלו לסדר את היום העבודה שלכם כדי שהוא יהיה פורה ויעיל. בלי הרבה דיבורים, נעבור לפסקה הבאה.

יום בחייו של כותב תוכן – טיפים לסידור יום העבודה

חייו של עצמאי מאוד דומה לחייו של כותב תוכן, למעשה, אין ממש הבדל. הבעיה מתחילה כאשר אתם עוברים מנוסח חיים של שכיר, לנוסח עצמאי. חייו של השכיר מאוד מלאים, יש לו מקום פיזי מסודר ויום עבודה עמוס מן הרגיל. יום העבודה של השכיר נקבע ע"פ הבוס והמנהלים שלו. כאשר אתם עוברים ממתכונת של שכיר לעצמאי, הכל פשוט מתחיל להשתנות. עצמאיים רבים נתקלים בבעיה כאשר העבודה מתרחשת בבית – סדר היום משתנה, אנחנו מרשים לעצמנו להישאר עד מאוחר בלילה, הפיתויים מתחילים להיות קשים הרבה יותר, וסיבות נוספות אשר מקשות על חיינו החדשים והעצמאיים. בזווית אחרת, יותר קל לנהל חיים כשכיר מאשר חיים כעצמאי. יותר קשה לנהל את שגרת החיים החדשה, את הלוז המצטבר והיומיומי, ואת המשימות המשתנות כעצמאי.

בין אם אתם כותבים או עוסקים במשהו אחר, לנהל את העבודה מהבית יכולה להיות משימה מאוד קשה. אז מה ניתן לעשות? מהם הכלים שיעזרו לנו לייעל את יום העבודה שלנו טוב יותר? לפניכם כמה טיפים יעילים:

  1. תכננו את הימים הבאים שלכם עוד בתחילת השבוע – הכינו סדר יום מראש, ונהלו מערכת שעות קבועה. סדר במשימות יקל עליכם לסיים אותן ולעמוד בהן בצורה הטובה ביותר. בכל זאת, כעת אתם בעלי עסק ואתם חייבים להראות רציניות. להגיד ללקוח: "קמתי מאוחר" זה לא יעניין אותו, וזה יוציא אתכם לא טוב. לפיכך, תכננו את מהלך השבוע ואת סדרי היום שלכם כבר לפני. רצוי להכין "תוכנית מגירה" כבר מתחילת השבוע, ואם אפשר, תכננו זאת כבר במוצאי השבת. אם אתם לא יכולים לעשות זאת, ואינכם יודעים מהו סדר השבוע הרצוף שיהיה לכם, אתם יכולים לתכנן את סדר היום הבא שלכם בסופו של הקודם. באופן אישי, לאחר סיום העבודה, אני לא הולך לישון. אני יושב על תוכנית עבודה ליום הבא, וכך סדר היום שלי מסתדר בצורה נכונה וטובה יותר.
  2. תעשו הפסקות מידי פעם – ע"פ משרד הבריאות האמריקאי, מי שעובד שעות על מחשב, חייב לקום מידי פעם, ומומלץ לעשות זאת בכל שעה עגולה בכדי להתמתח. תכננו את ההפסקות שלכם כך שתקומו מהכיסא, תתמתחו, ותאכלו משהו קטן בכל שעה. אל תשכחו לאכול ארוחת בוקר טובה וארוחת צוהריים, ורצוי לא לעשות זאת ליד המחשב. לא יכולים לאכול מבלי לראות משהו טוב? גם אני כזה, הכל טוב 😉 מה שאתם יכולים לעשות, הוא לאכול את ארוחת הצהריים שלכם מול הטלוויזיה או החדשות. במקרים כאלה, חשוב להקפיד על ישיבה נכונה, אל תאכלו בעמידה או בתנוחה לא בריאה.
  3. התחילו לעבוד מהקל אל הקשה – אחד הכללים של יעילות בעבודה – גם אם אתם ברמנים במועדון – היא להתחיל את העבודה מסיום משימות קלות ולאחר מכן מעבר למשימות קשות יותר. לדוגמא: ברמן שצריך להוציא קולה ו'בלק ראשן' – יוציא קודם את בקבוק הקולה (מה שייקח לו שנייה אחת) ורק לאחר מכן יערבב את ה'בלק ראשן' (משקה אלכוהולי בשם 'רוסי שחור' , בתרגום עברי). כך גם בעבודה מול מחשב. התחילו ממשימות קלות שיפנו לכם זמן למשימות המורכבות יותר. הכי חשוב, אל תעברו ממשימה למשימה, לא עושים חצי עבודה. אל תתפתו להסתכל ברשתות החברתיות בזמן העבודה. הדברים והפיתויים האלה רק יעקבו את המשימות עוד יותר, ולא משנה מה – לא יתרמו לכם.
  4. תעבדו רק בשעות קבועות – החליטו על שעות עבודה קבועות שמתאימות לכם, שבהן אתם יותר אנרגטיים. אם אתם אנשים של בוקר: התחילו לעבוד כבר בשעה 08:30 וסיימו את היום מוקדם יותר ב 15:00 או ב 16:00. אם אתם חיות לילה: התחילו את היום ב- 10:00 וסיימו אותו ב- 18:00, וכן הלאה. יועצים ארגוניים מסבירים כי אלה השעות הפרודוקטיביות ביותר עבור המוח האנושי. כאשר אנחנו עובדים בשעות שהן לא קבועות, סדר היום שלנו נאבד. עבודה בשעות קבועות הם חלק מיום מסודר ונכון.
  5. אל תעבדו עם כל אחד – יש לכם לקוח שמבזבז לכם את היום בשאלות ושיחות ללא תשלום? יש את מי שמפזר יותר מידי הנחיות על שירות זול שאתם מציעים – בדקו האם משתלם לכם לעבוד עם לקוח מהסוג החופר או עם לקוח מנייאק. בכל עסק ולא משנה כמה הוא גדול או איכותי, קיימים הלקוחות החופרים, בכל זאת, אנחנו מדינת ישראל. דעו את האויב – אם תצליחו להבין מיהו הלקוח שמבזבז לכם את כל היום, ככה תצליחו לפנות את היום למשימות שלכם ותעבדו רק עם מי שאתם רוצים. בסופו של עניין, אתם עצמאיים, אתם חייבים גם זמן פנוי לעצמכם, וזו הדרך היחידה להשיג את זה.
  6. תשתמשו בתוכנה לניהול זמן ומשימות – קיימים מגוון דרכים לזרז תהליכים, לנהל את סדר היום, ולנהל את המשימות. בין התוכנות הרבות שקיימות בשוק, אני משתמש בתוכנה מסוימת שבאמת עובדת עבורי. לתוכנה קוראים: "Google Tasks", מדובר בתוכנה מצוינת שנמצאת גם בתיבת ה- Gmail ועוזרת לי לנהל את המשימות בצורה טובה ויעילה. בסופו של עניין, אני מקבל עבודות כתיבה ישירות למייל, ומשם אני מעביר אותם לתוכנת ה- Tasks, ולעיתים גם אני משתמש ביכולת "לטיפול בהמשך" שנמצאת גם בתיבת האימייל שלי בגוגל. אותה תוכנה גם זמינה בטלפון הנייד שלי, ובכך מאפשרת לי לראות האם שכחתי לטפל במשימות, והאם יש קצוות פתוחים. תוכנה נפלאה ומיוחדת, ואני באמת חושב שכל אחד חייב להיעזר בה מידי פעם.

אלה הם 6 הטיפים הטובים ביותר שאני יכול לתרום לכם בשלב זה, בכדי שאתם תוכלו לסדר את היום ולעבוד בכיף. כי בכל זאת, גם אני צריך מתישהו לעבוד…:) מאחל לכם הרבה בהצלחה, ובכל שאלה אני נמצא בווצאפ. מקווה שעזרתי וחידשתי בכמה דברים שלכם, אליחי.

תוכן עניינים

צרו איתי קשר

לקוחות ממליצים

מאמרים אחרונים