כתיבת תוכן SEO

בימנו, יותר מתמיד, זירת הדיגיטל היא שדה קרב של ממש; בעלי העסקים מסתערים על המיקומים הראשונים בגוגל. זאת, בשלל דרכים שונות – אחת הנפוצות שבהן היא כתיבת תוכן SEO, אשר הוכיחה את עצמה במנוע החיפוש, פעם אחר פעם. אבל… “למה לי”? מה כוללת כתיבת SEO? מה היתרונות שלה? ואיך בדיוק מחושב המחיר של כל “הסיפור”? מבטיח לענות על הכל! מתחילים.

כתיבת תוכן SEO – למה לי? מה יש בה?

ראשית, אתחיל מלהסביר מהי בכלל כתיבת SEO: תוכן SEO הנו תוכן שיווקי, למעשה. בד בבד, חשוב להבין שמדובר בתוכן פחות מדוקדק במידה ניכרת, בהשוואה לעבודת קופירייטינג מקצועית.

*לרוב, תכני ה־SEO מכילים בין 300-500 מילים. כמעט תמיד, מחירם זול יחסית לתכנים אחרים.

אז, מה שווה/מיוחד בו? למה “SEO”? זאת, מכיוון שה־”אדם” העיקרי אליו התוכן מיועד הוא גוגל. מדובר בתוכן מותאם לגוגל, אשר נעזר בתכסיסים שונים לקידום העמוד במנוע החיפוש. תכנים אלו פחות אינפורמטיביים ממקביליהם היקרים (אך עדיין סבירים באיכותם) – הדגש בהם הוא על קידום העמוד, חלק חשוב לא פחות (ואפילו יותר מאיכות התוכן, במקרים מסוימים).

ו… מה בדיוק כלול בתוכן? הכנו עבורכם רשימה קצרה:

  • צפיפות מילות מפתח – במנוע החיפוש הישראלי, דחיסתן של מילות מפתח בתוכן עדיין עובדת בצורה מעולה. בזכות עובדה זו, נוכל לקדם את העמוד במספר ביטויים ביתר קלות. דחיסת מילות מפתח בכותרת ובתוכן היא “השיטה המנצחת”.
  • קישורים פנימיים/חיצוניים – תכני SEO פעמים רבות כוללים קישורים פנימיים/חיצוניים, במידת הצורך (נהוג לבקש). הקישורים הללו מחזקים את סמכות עמוד התוכן (בפני גוגל), והעמודים באתר אליהם אנו מקשרים (הפנימיים).
  • מבנה התוכן – גוגל “מחבב” תכנים מסודרים. כלומר, תכנים הכוללים כותרות ראשיות, כותרות משנה ופסקאות. (בעגה המקצועית, כותרות H1-H4). תכני SEO איכותיים כתובים בעיקר במבנה הנ”ל.

נכון, מדובר בתוכן זול מבחינת המחיר. ובכל זאת, המון מחשבה נכנסת לצפיפות מילות המפתח ואסטרטגיית קידום העמוד. כל אלו, בנוסף להשקעה בתוכן מקורי (כן, כן, גם בתכני SEO – מקוריות ויצירתיות חשובות!).

מהם היתרונות של תוכן SEO?

זוהי בהחלט שאלה לגיטימית. אל דאגה, הכנתי עבורכם רשימת יתרונות משמעותיים לתוכן ה־SEO:

  • הגדלת הרווח – היתרון הברור מכולם. בשנים האחרונות, תוכן SEO הוכח שוב ושוב כאמצעי מוצלח לקידום עמודים / אתרים. העמוד הראשון והנחשק בגוגל מביא עמו המון לקוחות: יותר חשיפה -> יותר לקוחות -> יותר כסף/רווח. מי יסרב ל־”אקסטרה כסף”?
  • אפשרות לקנייה בסיטונאות – בהשוואה לסוגי תוכן אחרים, כתיבת SEO מהירה וזולה יחסית. כותבי תוכן רבים מוכרים כמות מאמרים מכובדת בתעריף מוזל – מעין קנייה סיטונאית. לאתרים אשר מעוניינים “למלא” עצמם בתוכן במחיר “נוח לכיס” – זוהי אופציה מצוינת.
  • זריזות – תוכן SEO דורש פחות מחקר ראשוני ודקדקנות בכתיבה. כתוצאה מכך, תפוקת/קיבולת כותבי התוכן “מזנקת” – הרבה תוכן בזמן קצר. לאלו מאתנו ש־”לחוצים” בזמן וזקוקים לתוכן בהקדם האפשרי, זוהי בהחלט נקודת חוזק משמעותית.

ועוד! תוכן SEO מספק הטבות יוצאות מן הכלל.

בסופו של דבר – כמה כתיבת SEO תכאיב לי בארנק?

העולם סובב סביב הכסף, אין מה לעשות. לדאבוני, לא אוכל להציג תעריף/מחירון חד-משמעי מסיבה פשוטה: כל תוכן שונה בתכלית, וכך גם מחירו. ועדיין, יש מס' גורמים קבועים הנלקחים בחשבון בכל הצעת מחיר שאני מספק:

  1. כמות המילים – כמות המילים בתכני SEO משמעותית. תוכן של 500 מילים יעלה יותר מאחד עם 300 מילים, כמובן. הגורם המשמעותי ביותר.
  2. מילות המפתח – ככל שישנה דרישה ליותר מילות מפתח במאמר, כך עולה הקושי בהכנסתן באופן טבעי וקולח. מהסיבה הזו, “יותר מדי” מילות מפתח (ביחס לכמות המילים בתוכן) -> עלייה ודאית במחיר.
  3. דדליין – נכון, כתיבת SEO לוקחת פחות זמן מכתיבות אחרות. ובכל זאת, דדליינים “רצחניים” בהחלט עלולים להעלות את המחיר. זאת, על אחת כמה וכמה אם הוזמנה כמות מאמרים גדולה.
  4. קישורים חיצוניים – יש צורך בקישורים לחיזוק העמוד, מבעד לתוכן? כמצופה מ־”אקסטרה”, צפויה עלייה במחיר, כמובן.
  5. כמות התכנים – אני בהחלט פתוח וגמיש להצעות. אם הוזמנה כמות מאמרים גדולה יחסית, אין סיבה שלא תהיה הוזלה מסוימת במחיר לתוכן בודד בהזמנה. לפעמים, בהחלט משתלם להזמין יותר.

אני, אליחי, מתחייב לספק הצעת מחיר הוגנת ומפורטת – ה-כ-ל בהתאם לגורמים שציינתי. נשמע לכם טוב? חייגו 😉

צרו איתי קשר

לקוחות ממליצים

מאמרים אחרונים