ניהול דף פייסבוק

לרשתות החברתיות כוח בלתי ייאמן בימנו. כולנו מבלים שעות על גבי שעות בהן, בעודנו חשופים לפרסומות מכל עבר. מהסיבה הזו, אין פלא שמפרסמים רבים מעוניינים בניהול הדף העסקי שלהם, כך שיגיעו למקסימום קהל במינימום זמן. הגעתי לענות על השאלות המבוקשות ביותר בתחום: מה, בתכל'ס, כולל שירות ניהול פייסבוק עסקי כיום? מה הכדאיות והיתרונות שמתלווים אליו? כמה כל הסיפור הזה יעלה לבעל העסק הממוצע? ניגש לעניינים.

ניהול דף פייסבוק – מה כלול בשירות?

בצדק, לא כולם יודעים מה נכלל תחת המונח העמום “ניהול”. מבחינתם, אין הבדל ממשי בין ניהול שלהם, לבין ניהול מצד איש שיווק מקצועי. זו, מן הסתם, טעות נפוצה. ניהול דף עסקי בפייסבוק כולל כמה תהליכי יסוד חשובים – להלן הפעולות העיקריות:

  • העלאות פוסטים מקצועיים: מומחי השיווק “חיים” את פייסבוק – הם מבינים מה “ירוץ” ומה לא. מהסיבה הזו, הם מסוגלים להעלות פוסטים מקצועיים וקולעים, שיניעו לפעולה (קניית מוצרים, תגובות או לייקים) מצד קהל היעד שלנו. לצורך הדוגמה, בפוסטים מקצועיים, נראה הרבה יותר תמונות איכותיות ממאגרי תמונות בתשלום, עם עריכה מקצועית וגרפיקה יוצאת מן הכלל.

    לצד כל אלו, אנשי השיווק ידאגו שהעלאת הפוסטים תתבצע במועדים קבועים ולאורך זמן. האלגוריתם של פייסבוק מעריך המשכיות בפרסום הפוסטים (חמישה פוסטים בשבוע, כל שבוע וכו').

  • למידת קהל היעד + אופטימיזציה: ממש כמו בתהליכי SEO, חשוב למנהל הדף להבין את קהל היעד של העמוד: האם מדובר בעמוד המכוון לנשים צעירות? זוגות נשואים? אנשים מהגיל השלישי? אם כן, חשוב להתאים את שפת העמוד ורוחו בהתאם אליהם. כמו כן, מתבצע מחקר סביב הפוסטים ה־”מוצלחים” יותר ופחות שעלו לדף. כך, ניתן ללמוד את “טעם” הקהל. זאת, לצורך ההבנה אילו סוגי פוסטים “משתלם” להעלות בעתיד. שינויים אלו הם חלק מהותי מתהליך ניהול העמוד.
  • מענה מהיר להודעות: לצד הפן הפרסומי, ניהול דף פייסבוק עסקי כולל מעין “שירות לקוחות”. כלומר, מענה להודעות הגולשים הנשלחות לעמוד, על מנת לבנות אמינות וזמן תגובה מהיר – בו נוכל להתגאות. זהו בהחלט חלק חשוב שמעלה את אמון הגולשים בעמוד.
  • קידום ממומן ממוקד: אף מנהל דף פייסבוק עסקי לא יעז להשתמש בקידום הפרימיטיבי שמציע “Boost Post”. מסיבה אחת ברורה: הוא לא ממוקד. כלומר, שימוש בו אכן יפיץ את הפוסטים שלנו. אולם, הפצתם תהיה לאנשים אקראיים ברשת, ולא לקהל היעד המועדף שלנו. כלומר, חשיפה (ולבסוף) כסף מבוזבז.

    לפיכך, ניהול עמוד פייסבוק מקצועי מוכרח להתבסס על פילוח ומציאת קהלי יעד מתאימים. בדרך זו, הפוסט יקודם אך ורק אליהם (הקידום של פייסבוק מאפשר זאת, וחבל לבזבז הזדמנות פז כזו!). רק כך, באמצעות קמפיין משומן ומדויק, באמת ניתן להרחיב את קהל היעד ולהגדיל את הלידים הפוטנציאליים.

  • הנגשת העמוד: מהלך נוסף וחשוב הוא הפיכת העמוד לנגיש ככל הניתן. כלומר, הוספת פרטים ליצירת קשר (אינסטגרם, טלפון ואפילו פקס!), מידע קצר וענייני אודות העסק – הכל כדי להפוך את העמוד לידידותי למבקר המזדמן. ב-ד-י-ו-ק כך מעלים את אחוזי ההמרות.
  • *בניית אסטרטגיה שיווקית: פחות מדובר בשלב בפני עצמו, ויותר בשילוב של כל הקודמים לו – לכן, הוא מסומן בכוכבית. למעשה, האסטרטגיה השיווקית היא החשיבה לטווח הרחוק: “איך עובדים כדי להשיג עוקבים מסורים ונאמנים – והרבה?”. מדובר בשילוב של כלל שלבי למידת קהל היעד, העלאת פוסטים ובחינת תוכנם לעומק. אני מכין במיוחד עבורכם תכנית מרובת-שלבים שתדאג להפוך את העמוד לחם ככל היותר – אסטרטגיית שיווק ארוכת טווח.

זה הכל! מעוניינים ב־אקסטרות במחיר הוגן? אני פתוח וגמיש לרעיונות 😉

מהם היתרונות של ניהול דף פייסבוק?

לאחר שפירטנו את הפעולות השונות הנעשות בשירות, חשוב שנדע – ניהול עמוד עסקי בפייסבוק “טומן בחובו” כמה וכמה יתרונות ברורים. הכנתי עבורכם רשימת יתרונות, “על רגל אחת”:

  • הגדלת הרווח – היתרון המובהק ביותר של ניהול דף הפייסבוק. בסופו של יום, השירות הוא אך ורק תכנית ארוכת טווח להגדלת אחוזי ההמרה דרך הרשתות החברתיות (וספציפית פייסבוק). ברור שככל שהעמוד יהיה מקצועי ומשווק נכון, כך נצפה ב־”תופעת” יותר לידים -> יותר רווח.
  • הבאת קהלי יעד חדשים – בסופו של יום, ניהול דף פייסבוק עסקי (ובפרט הקידום הממומן) מביא קהלים חדשים. אם ברצוננו להרחיב את העסק ולהכניס אותו לאזורים רבים יותר ב־”תודעה הישראלית”, זוהי בהחלט אחת הדרכים המומלצות ביותר לעשות כן.
  • שיפור המוניטין – כפי שעמוד פייסבוק חובבני לעסק עלול לגרום לנזק קטסטרופלי לתדמית, כך עמוד פייסבוק “מתוקתק” ומקצועי ישפר את המוניטין שלנו. למעשה, ניהול דף פייסבוק הוא ללא ספק חלק, במובן מסוים, משירות ניהול המוניטין. אם העניין הזה חשוב לכם (וכדאי שיהיה), זו בהחלט שיטה מצוינת לשפר את המוניטין.

אלו היתרונות העיקריים והברורים ביותר, כמובן שיש עוד המון.

ניהול דף פייסבוק – כמה יעלה לי השירות?

בסופו של דבר, הכל סובב סביב הכסף. ובהתאם, השאלה “כמה עולה ניהול דף פייסבוק?” היא שאלת מיליון הדולר. לצערי, לא אוכל לספק מחיר מדויק שאגבה בעבור חבילת ניהול מכל עמוד ועמוד פייסבוק. אולם, בהחלט אוכל להציג את הגורמים המנחים אותי בהצעת המחיר המפורטת שאספק:

  1. כמות הפוסטים הנדרשת: אם אצטרך להעלות 5 פוסטים בשבוע, ברור שהמחיר יהיה יקר יותר מאשר זה של העלאת 2 פוסטים מקצועיים בשבוע. כמות הפוסטים השבועית/החודשית היא גורם חשוב בקביעת המחיר. כמו כן, חלק גדול מן הלקוחות מבקשים פוסט עם תמונת מעוצבת, דבר זה יגרום למחיר גבוהה יותר.
  2. נפח פעילות העמוד: ככל שהעמוד פעיל וגדול יותר, כך מטלת מתן המענה למבקרים בו נעשית קשה ומורכבת יותר. לצד קידומו ופרסומו, שבהחלט לא נעשים קלים יותר. לכן, ככל שהעמוד גדול יותר, כך יעלה מחיר השירות.
  3. מוניטין בעייתי: אם לעמוד הפייסבוק/לעסק יצא “שם רע” מלכתחילה, הרי שזהו דבר שחייב לציין. מדובר בדבר קריטי שישפיע על הצעת המחיר הסופית. בכל זאת, אם משהו כבר “שבור” יהיה הרבה יותר קשה לתקן אותו.
  4. אקסטרות: כפי שציינתי, אני פתוח למתן שירותים נוספים לקידום העסק “על הדרך” במחיר משתלם – מעין עסקת חבילה. בד בבד, ברור שאלו לא יהיו בחינם. תוספת של “אקסטרות” תשוקף במחיר שאספק, כמובן.

אני, אליחי, מתחייב לספק הצעת מחיר הוגנת לניהול מקצועי לדף הפייסבוק שלכם. נשמע לכם טוב? חייגו 😉

צרו איתי קשר

לקוחות ממליצים

מאמרים אחרונים